Новий логотип Харкова: незалежний погляд з Києва
Нещодавно харківська міська влада запропонувала логотип Харкова. Бо старається йти в ногу з часом (принаймні так наголошується). Нагадаємо, що логотип - це своєрідна емблема нашого міста, під яким пройдуть змагання ЕВРО-2012. Взагалі, як на мене, при наявності міського герба логотип зайвий.
Одначе міські чиновники думали інакше. Презентований недавно іноземним гостям логотип, за версією міської влади, викликав у гостей захоплення. Про це ми вже писали.
Проте, на щастя, існують альтернативні думки з цього приводу. Альтернативну міським чиновникам думкою поділився Артем Біденко, відомий політолог і маркетолог.
Коротко про автора: народився в Києві у 1981 році, закінчив Національний університет "Києво-Могилянська Академія", магістр політології. Працює над кандидатською дисертацією, яку збирається захистити вже цього року.
Артем Біденко працював в аналітичних установах: Інститут політики, Лабораторія законодавчих ініціатив, Міжнародний інститут порівняльного аналізу. З 2003 року працює керівником Асоціації зовнішньої реклами України, виступаючи, по суті, лоббістом галузі. Виступив організатором декількох акцій: "Кохаймося!", "Мама, чому я помер?", а також низки рекламних кампаній політичних та корпоративних клієнтів.
Пропонуємо читачам його незалежний погляд з Києва.
Днями німцям презентували логотип Харкова. За словами місцевих чиновників, німці були в захваті.
Зацитую заступника директора Департаменту міжнародної співпраці Харківської міської ради Олексія Понікаровського:
В работе над туристическим брендом Харькова принимали участие специалисты харьковской организации Союза дизайнеров Украины. В графической простоте и лаконичности слогана, который выбирается для характеристики города, мы стремились отобразить в этом логотипе гостеприимство и радушие харьковчан, стремление познавать себя и других. А зеленый цвет, который есть на логотипе, характерен как для города, так и для области.
Як слоган s.m.a.r.t. (social, modern, artistic, research, touristic), так і зелений колір логотипу не викликають жодних серйозних зауважень – адже розкритикувати можна все. Натомість layout елементів логотипу (розміщення один щодо одного), шрифт та центральний хрестик здивували навіть професіоналів в галузі державних тендерів та закупівель.
В самому Харкові незгодні з рішенням міської ради назвали логотип шкіркою вбитої тварини, розпластаною жабкою, проекцією викрутки. Крім того, звернули увагу на непрозорість тендеру (ще б пак!), відсутність реального обговорення з жителями міста.
На відміну від нового логотипу Донецька, який має право на життя і має під собою певну філософію, логотип Харкова є абсолютно відірваним від життя, а отже – невдалим. Якщо хотіли просто використати літеру "Х" – то зробили це помилково з багатьох причин. По-перше, логотип орієнтований на іноземців, а для них Kharkiv не має в собі такої літери. По-друге, менше всього в зеленому випуклому хресті читається якась літера. По-третє, вторинність такого підходу після Пермі є очевидною і програшною.
Можливо, жабка без голови символізує якісь інші якості міста?
Загалом логотип складає враження зробленого на коліні, без серйозного аналізу реалій сучасного Харкова, його потенціалу, його історії. Малювати логотип міста, займатися маркетингом місцевості без мінімального дослідження – це як мінімум безвідповідально. З таким же успіхом це могла бути зелена кулька, зелений квадратик, зелений додекаедр. За нинішніх чиновників навіть трохи соромно – настільки лінивими вони стали в процесі розкрадання бюджетних коштів, що аж сил немає.
Оце і буде представляти Харків на міжнародному рівні