• Головна
  • Харківські "дрифтуни". ТОП-10 цікавих фактів про місцевий трамвай, - ФОТО
ТОП від 057
13:00, 25 квітня 2023 р.

Харківські "дрифтуни". ТОП-10 цікавих фактів про місцевий трамвай, - ФОТО

ТОП від 057
Харківські "дрифтуни". ТОП-10 цікавих фактів про місцевий трамвай, - ФОТО

Десять найцікавіших фактів про Харківський трамвай.

Трамвай - один з основних видів міського громадського транспорту в Харкові. Його відкрили у далекому 1882 році. Тоді першим прототипом сучасного трамвая стала конка. Це був своєрідний трамвайний вагон, який їхав не на електриці, а за допомогою кінської сили. Звідси й виникла назва. І це далеко не єдиний цікавий факт про місцевих "дрифтунів", як їх називають самі харків'яни.

Редакція сайту 057 розповідає десять найцікавіших фактів про Харківський трамвай.

Французьке будівництво

Харківські "дрифтуни". ТОП-10 цікавих фактів про місцевий трамвай, - ФОТО, фото-1

31 травня 1882 року міська управа укладала контракт із французькими підприємцями Бонне та Отле про влаштування ними кінної залізниці для пасажирського та товарного руху протягом 17,5 верст. Саме завдяки цьому рішенню через майже чотири місяці у Харкові відкрили конку.

Вартість першого проїзду

Харківські "дрифтуни". ТОП-10 цікавих фактів про місцевий трамвай, - ФОТО, фото-2

У контракті з французами плата за проїзд конкою була визначена у розмірі 5 копійок з пасажира протягом усього шляху з додатковою платою в 2 копійки у разі пересадки на іншу лінію.

Депо у вигляді сараїв

Харківські "дрифтуни". ТОП-10 цікавих фактів про місцевий трамвай, - ФОТО, фото-3

Депо конки розміщувалися на Кінній площі, Москалівці та біля вокзалу залізниці. Це були звичайні сараї для відстою вагонів, стайні та склади фуражу. Тут ремонтували рухомий склад, кували коней і лагодили упряж.

Персони нон ґрата

Харківські "дрифтуни". ТОП-10 цікавих фактів про місцевий трамвай, - ФОТО, фото-4

У вагони конки не допускали п'яних, арештантів та людей, які внаслідок неохайності одягу чи запаху могли бути неприємні пасажирам, наприклад, сажотруси, маляри та інші.

Перші вагони з Німеччини

Харківські "дрифтуни". ТОП-10 цікавих фактів про місцевий трамвай, - ФОТО, фото-5

13 серпня 1905 року для вже електричного трамваю міська влада замовила перші вагони нюрнберзької компанії з моторами "Union".

Поява реклами

Харківські "дрифтуни". ТОП-10 цікавих фактів про місцевий трамвай, - ФОТО, фото-6

28 листопада 1919 року на трамвайних вагонах вперше розмістили рекламу.

Вагон для нацистів

Харківські "дрифтуни". ТОП-10 цікавих фактів про місцевий трамвай, - ФОТО, фото-7

17 червня 1942 року вперше з початку окупації Харкова військами Нацистської Німеччини відновили трамвайний рух маршрутом Вокзал - ХТЗ. На маршруті працювало 10 поїздів. У перший вагон поїзду допускалися лише німці. Написи на вагонах були виключно німецькою.

Заборона на паління водіям

Харківські "дрифтуни". ТОП-10 цікавих фактів про місцевий трамвай, - ФОТО, фото-8

2 вересня 1980 року запровадили заборону на паління на робочому місці водіям трамвая. До цього водії могли вільно це робити.

Викрадення трамвайного вагону

Харківські "дрифтуни". ТОП-10 цікавих фактів про місцевий трамвай, - ФОТО, фото-9

1 листопада 1987 року із Салтівського депо водій викрав трамвайний вагон "Tatra-T3SU". Однак вагон вдалося зупинити, знявши напругу у контактній мережі на вулиці Полтавський шлях біля зупинки "Вулиця Кандаурова". Водія, який чинив опір, затримали співробітники міліції.

Майже три сотні кілометрів

Харківські "дрифтуни". ТОП-10 цікавих фактів про місцевий трамвай, - ФОТО, фото-10

Сумарна довжина маршрутів Харківського трамваю складає 287,9 кілометрів.

Нагадаємо, що редакція сайту 057 розповідала десять цікавих фактів про Харківське метро, яке стало сховищем у війну. Детальніше про це читайте тут.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#трамвай #харків #конка #цікаві #факти
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...