Куди йдуть гроші на піар ЄВРО-2012
Як ми вже повідомляли, "Центр комунікацій «Україна-Всесвіт» 9 листопада за результатами тендеру уклав угоду вартістю 8,15 млн грн. з ТОВ "ТД «Дельта-Інвест» на проведення рекламної компанії в друкованих засобах масової інформації, радіо та інтернет-ЗМІ про підготовку та проведення в Україні Євро-2012.
Реклама мала бути розміщена в жовтні-грудні 2011 року у найбільш рейтингових друкованих ЗМІ про підготовку та проведення в Україні Чемпіонату Європи з футболу.
«Фактично йдеться про зловживання бюджетними коштами і підтримку «братських» структур та медіа, оскільки цілком очевидно, що є марнотрацтвом розміщувати рекламу в українських ЗМІ про те, що Україна є привабливою для інвесторів в той час, коли треба робити все, щоб вона справді стала привабливою і переконувати в цьому іноземних інвесторів через іноземні ЗМІ», — наголосив у своєму коментарі віце-спікер Верховної Ради Микола Томенко.
Як бачимо, іншого чекати й не довелося. Без сумніву, журі конкурсу обрало «найдостойніших» - віце-прем’єр-міністр по ЄВРО-2012 Борис Колесніков "обрав" ЗМІ свого друга і партнера Ріната Ахметова.
Першими провальними ластівками рекламної кампанії України до ЄВРО-2012 стали сумнозвісні Спритко і Гарнюня (у стилі японського аніме), які були створені в рамках кампанії під гаслом «Україна = відкритість».
Покращення іміджу України за кордоном коштувало нам 100 тисяч доларів із державного бюджету. Нагадаємо, що ці образи так і не використали: МЗС, відчувши негативні настрої аудиторії, швиденько від них відмовилося.
От і сьогодні українські піарщики вирішили не відходити від старих «традицій» і зробити малоефективну, але дуже дорогу рекламу: на фото зображений будівельник, який «чекає на ЄВРО». Тут виникає питання: як можна розміщувати у ЗМІ та на білбордах інформацію про те, що «нам потрібне ЄВРО і воно буде добре проведено, адже в українців ніколи не було сумнівів у необхідності проведення чемпіонату?! І чому величезні суми витрачаються ні на що, коли за менш ніж 200 днів до початку чемпіонату у нас залишаються нагальні питання, які потрібно профінансувати і вирішити?
Який «глибокий» задум виник в голові рекламщиків — теж пояснити важко. Хіба що, із суми у більш ніж 8 мільйонів гривень їм виділили «достойну» оплату.
Проте, є більш реалістичніше припущення: на рекламі до Євро вирішили зекономити, відклавши ці гроші «на чорний день» у чиюсь глибоку кишеню…
Неадекватними виглядають ці суми на фоні того, що навіть звичайні українці, які вміють тримати камеру в руках, можуть прорекламувати свою країну краще і за смішні кошти. Так, цієї осені один юнак відзняв відеоролик до Євро-2012… всього за 30 доларів.