
Українське кіно. Фантастична трагікомедія про останнє кохання у Всесвіті: ТИ - КОСМОС

«Ти — космос» — українська фантастична трагікомедія режисера Павла Острікова з Володимиром Кравчуком у головній ролі.
Світова прем’єра відбулася 7 вересня 2024 року в офіційному конкурсі кінофестивалю в Торонто. В український прокат фільм вийшов 20 листопада 2025 року.
Павло Остріков працював над сценарієм близько 10 років, а завершити виробництво команда змогла вже після початку повномасштабного вторгнення — частина акторів і творчої групи пішла до ЗСУ, але восени 2022 року вони повернулися, щоб дозняти стрічку.
Сюжет: останні люди та останнє кохання

Український космічний далекобійник Андрій Мельник перевозить ядерні відходи з Землі на супутник Юпітера Каллісто. Один рейс займає чотири роки — два туди і два назад.
Під час чергового маршруту Земля вибухає. Уламки знищують усе навколо, і Андрій залишається останньою людиною у Всесвіті. Та раптом на зв’язок виходить француженка Катрін. Вона потребує допомоги, і далекобійник вирішує врятувати її — попри відстань та смертельні ризики.
Це історія про двох останніх людей у космосі, їхні стосунки та спосіб прожити те, що залишилося від людського життя. Стрічка поєднує фантастику, драму і легкий гумор.
Герой і робот-компаньйон
У центрі фільму — практично «моновистава»: головний герой майже завжди в кадрі.
Кастинг на фільм "Ти — космос" був довгим. Тому що ми одразу зрозуміли, що це така "моновистава", має бути головний герой, який тягне на собі весь фільм. Він, майже завжди в кадрі один, окрім робота. Ми намагалися одразу це зрозуміти, тому що це половина успіху фільму. І перші спроби були невдалі, каже режисер Павло Остріков.
Робот на ім’я Максим запрограмований підіймати настрій члену екіпажу. Але за роки спільної роботи всі жарти вже «перегоріли», а роботова балакучість стає для героя додатковим випробуванням.
Озвучив робота Леонід Попадько — він пішов добровольцем до армії, як і виконавець головної ролі.
Музика як артефакт часу
Важливою частиною стрічки стала українська музика 80-х, що символізує культурну ретроспективу останніх років:
- «Незрівнянний світ краси» — Назарій Яремчук і «Смерічка»
- «Намалюй мені ніч» — Любов Чайковська
Музика в фільмі не лише фон — це емоційні маркери й культурні відсилання, що формують атмосферу.
Команда фільму
Режисер і сценарист: Павло Остріков
У ролях: Володимир Кравчук, Леонід Попадько, Алексія Депікер, Дарія Плахтій
Нагороди та визнання
Стрічка отримала понад 30 міжнародних нагород, серед них:
- 2024, Франція: Страсбурзький кінофестиваль — «Золотий восьминіг»
- 2024, Франція: Страсбурзький кінофестиваль — «Срібний Мельєс»
- 2024, Німеччина: FilmFestival Cottbus — приз за найкращу режисуру
- 2024, Греція: МКФ у Салоніках — найкраща акторська гра
- 2024, Італія: Science+Fiction Festival — найкращий художній фільм
- 2025, Україна: Одеський міжнародний кінофестиваль — Гран-прі
Критика фільму
Олександра Поворозник (Суспільне культура)
Фільм водночас резонує з глобальною аудиторією (і це можна відчути по захоплених англомовних відгуках) та відображає унікально трагічний досвід українців нашого покоління — людей, які на ранок після чергового російського обстрілу все одно працюють, жартують у соцмережах та йдуть ввечері на побачення, адже навіть такі страшні часи краще проживати з кимось близьким. Або хоч із кимось, кому можна розповісти анекдот.
Тож навіть якщо космічні декорації та гул інтергалактичних двигунів залишають вас байдужим, "Ти — космос" обов'язково варто подивитися. Зрештою, це фільм про кожного з нас, і про те, що дозволяє нам триматися на плаву навіть у найскладніші часи — людяність.
Станіслав Тарасенко
Схоже, вперше в історії України з'явився фільм, який дійсно — без спекуляцій і зайвого пафосу — заслуговує на статус «безпрецедентний». Хоча б тому, що науково-фантастичних стрічок з екшн-сценами у відкритому космосі, несмішними анекдотами від розумних роботів та читанням «Робінзона Крузо» на орбіті Юпітера ще не було.
Особливість фільму Острікова — у тому, що він намагається примирити мейнстрим і незалежне кіно. Остріков написав сценарій глядацького фільму, який цурається як артхаусності, так і вульгарності попкорн-комедій. Він відмежовується від крайнощів двох полярних видів укркіно, при цьому роблячи не таку й легку в умовах української культури роботу — поєднує розважальний аспект і змістовність.
Нагадаємо, українське кіно: життя між двома фронтами, - СІРІ БДЖОЛИ, - ВІДЕО
Коментарі