
Найближчим часом в Україні подорощає бензин: причини та ціни

В Україні можуть зрости ціни на бензин, дизель і автогаз.
Підвищення акцизів додасть до ціни бензину й дизелю близько 1,5 грн за літр, а автогаз може подорожчати на 1 грн. Про це розповів паливний експерт Дмитро Льоушкін. А ось з 2026 року подорожчання може бути більш суттєвим.
Що вплине на ціни?

Втім, різке зростання цін на АЗС у січні малоймовірне. За словами Льоушкіна, оператори ринку традиційно створюють запаси пального за старими ставками, тому реальне подорожчання відбудеться лише в лютому 2026 року.
Окрім акцизів, ринок можуть похитнути й інші чинники. Зокрема, підвищення мінімальної зарплати вже з осені збільшить витрати малих АЗС, що змусить частину з них або підняти ціни, або навіть закритися. Також можливі “сірі” схеми — від недоливу до продажу неякісного пального.
Ситуацію ускладнюють міжнародні рішення. З жовтня Україна почала обмежувати імпорт індійських нафтопродуктів, адже значна частина з них виробляється з російської нафти. Пальне з Індії тепер проходитиме лабораторні перевірки, що може спричинити логістичні затримки і тимчасовий дефіцит.
«Невідомо, як реально перевірятимуть походження нафтопродуктів — у портах просто немає таких можливостей», — коментує енергетичний експерт Геннадій Рябцев.
Під ударом може опинитися і румунський порт Констанца, через який проходить близько чверті всього імпорту пального в Україну. За даними «Консалтингової групи А-95», понад 75% палива, що надходить через Констанцу, має турецьке або індійське походження.
Натомість трейдери вже шукають альтернативу — переорієнтовуються на Грецію, Польщу, Литву, навіть США.
«Палива на ринку вистачає, важливо, щоб не було логістичних збоїв», — каже Сергій Куюн, керівник групи «А-95».
Як зростатиме ціна?

Попри це, експерти вважають, що мережі АЗС можуть самостійно піднімати ціни, користуючись інформаційними приводами.
«Нафта подешевшала на 15%, але ціни на заправках стоять. Мережі просто шукають причини для зростання», — додає Рябцев.
За розрахунками Нацбанку, у 2026 році пальне подорожчає на 8%, у 2027-му — ще на 6,9%. Підвищення акцизів — це частина євроінтеграційних зобов’язань України: ставка для бензину зросте до 300 євро за 1000 літрів, для дизелю — до 253,8 євро.
Як ринок пов'язаний з міжнародними процесами?
Тим часом світові процеси також впливатимуть на ситуацію. ЄС із січня 2026 року планує заборонити імпорт нафтопродуктів, вироблених із російської нафти в третіх країнах, насамперед в Індії та Туреччині. А США вже запровадили додаткові 25% мит проти Індії через її співпрацю з Росією.
Якщо ціни на нафту впадуть — а за прогнозами HSBC, у 2026 році барель Brent коштуватиме близько 65 доларів, — це могло б знизити тиск на ринок. Але експерти сумніваються, що українські АЗС швидко відреагують на здешевлення.
Адже, як зауважують аналітики, “ціни на заправках ростуть охочіше, ніж падають”. І хоч запасів та альтернативних маршрутів постачання наразі достатньо, водіїв попереджають: пальне дешевшим не стане, а коливання на світових ринках лише пришвидшать зміни на українських стелах. Адже паливо є частиною ціни всіх продуктів.
Коментарі