Зимові шини і секрети якісного вибору автошин для зими
Спробуємо дати декілька важливих і водночас простих порад щодо вибору та обслуговування зимових шин, які допомагають водієві якісно управляти авто, а пасажирам відчувати себе у безпеці. Але на початку дамо відповідь на дуже популярне запитання: “Чи можна замінити придбання окремо зимових і окремо літніх шин, замовленням і встановленням всесезонних моделей?”
Чи варто купувати шини всесезонного застосування?
Якщо уважно прочитати інформацію, яку надають виробники шин, кожен власник авто може дізнатися, що так званих ідеальних всесезонних шин в принципі не існує. Кожна зимова чи літня шина за певних обставин може використовуватися як влітку, так і взимку. Такий тип шин позначають All Season. Проте такі шини мають декілька суттєвих проблем. Треба одразу бути готовими до того, що такі шини будуть мати більший знос, а також значно меншу ефективність в критичних ситуаціях. Тобто це буде щось середнє як за ефективністю, так само і за міцністю.
Саме тому краще мати комплекти зимових і окремо – літніх шин. Хоча в багатьох випадках застосування влітку зимових шин або навпаки під час зимового сезону літніх, цілком можливе. Проте наслідки такого використання є відповідальністю власника авто чи водія.
Прості поради щодо вибору шин для зими
Отже, ми визначилися, що шини для зимового періоду треба відбирати за певними критеріями. Всі моделі та марки виробників позначають шини як зимові чи літні у маркуванні конкретних виробів. Це обов'язково зазначається в специфікації та у вигляді позначок на самих виробах – M+S або 3PMSF. До якісних шин для зимово-осінньої експлуатації можна, наприклад віднести модель зимової шини STARMAXX Arcterrain W860 або зимову шину MICHELIN Pilot Alpin 5.
Саме тому користувачу нічого вигадувати чи знати додатково не потрібно – варто лише уважно ознайомитись з інформацію про комплект шин. Однак щодо інших характеристик, треба або консультація фахівця або застосування вже набутих знань про особливості керування автомобілем.
Паливна економність і мінімальне витрачання енергії, набутої від двигуна позначається на моделях шин у вигляді позначки від А до G. Лише на перший погляд здається що це не надто важливий показник. Однак розрахунки та практичне тестування показує, що неточний підбір цього показника може вплинути на збільшення тертя шини або навпаки на її зменшення у суттєвих даних. Відповідно поглинання енергії для кочення коліс може сягнути рекордних параметрів – 20…30%. За значної вартості пального та значних витрат пального для окремих видів авто:
- витрати є необґрунтованими;
- вартість заміни на якісні шини є вигідним рішенням.
Найефективніші щодо паливної економності шини мають позначку А, проте вони є достатньо вартісними і не завжди раціональними для щоденного застосування для доріг Києва, Харкова чи Львова, Дніпра. Наприклад, зимова шина OTANI WM1000 пропонує ефективність використання на рівні показника D – оптимальне рішення по вартості та якості зчеплення. Такий самий показник у зимової шини NEXEN WinGuard ice Plus WH43. Якщо купувати шини з меншими показниками, можна втрачати додатково приблизно 0,1 літрів на кожні 100 кілометрів додатково. Тож вигода від використання таких авто є цілком очевидною.
Зчеплення на мокрій чи засніженій дорозі
Якщо дорожнє покриття залите дощем або на ньому снігова “каша”, що утворилась внаслідок застосування протиожеледної суміші, тоді варто звертати увагу на показник зчеплення. У більшості шин він відповідає діапазону від А до G.
Максимальний рівень щеплення гарантується тими шинами які прямують у цьому діапазоні до показника A від показника G. Високий показник зчеплення демонструє зимова шина Nokian Tyres Snowproof 2, що має індекс B, тобто майже ідеальний рівень зчеплення під час застосування.