• Головна
  • Забезпечення топографічною основою при розробленні комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад
Новини компаній
14:59, 21 лютого 2022 р.

Забезпечення топографічною основою при розробленні комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад

Новини компаній

Розробка комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад (надалі КППРТТГ) є визнаною необхідністю. Особливо це стосується новостворених територіальних громад, які утворились шляхом об'єднання декількох населених пунктів.

Порядок розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 01.09.2021р. № 926, деталізовані положення закону України 711– IX(2020), в частині складу, змісту, механізмів розроблення та затвердження містобудівної документації, до якої відноситься КППРТТГ (надалі Порядок).

Ключовий етап розробки КППРТТГ

Відповідно до Порядку, розробка КППРТТГ здійснюється трьома етапами:

  • Підготовчий.
  • Основний.
  • Завершальний.

Ключовим етапом можно вважати основний, який передбачає надання розробнику всіх вихідних даних, а також безпосередньо розроблення КППРТТГ.

Одним із складових основного етапу є «надання замовником розробнику картографічної основи у цифровій формі в державній геодезичній системі координат УСК–2000, складеної відповідно до вимог законодавства, актуальність якої на рік розроблення містобудівної документації на місцевому рівні засвідчена замовником і яка за навантаженням та точністю відповідає на всю територію громади масштабу 1:10 000.» ( Порядок п.43.2)

Чому наявність топографічної основи є необхідністю?

Розробка КППРТТГ здійснюється з метою забезпечення сталого розвитку територіальної громади (далі ТГ) і дотримується принципу збалансованості державних, громадських та приватних інтересів. Це передбачає узгодження прийняття рішень щодо цілісного (комплексного) просторового розвитку населених пунктів, як єдиної системи розселення і території за її межами. Саме тому наявність топографічної основи є необхідністю для розробки проектних рішень на забезпечення цілісності і стабільності розвитку ТГ.

Варто зосередити увагу на тому, що актуальність топографічної основи засвідчується замовником, яким є виконавчий орган сільської, селищної і міської ради – це є запорукою обгрунтованих, ефективних проектних рішень, щодо розвитку ТГ.

В Порядку зазначено, що Картографічна основа у цифровій формі розробляється в складі містобудівної документації на місцевому рівні або замовляється замовником за окремим договором. Однак, зміст та склад комплексного плану просторового розвитку ТГ не передбачає розроблення топографічної основи (Порядок, п.84).

У відповідності до п.3 Порядку загальнодержавного топографічного і тематичного картографування (Постанова КМУ від 04.09.2013р. №661), топографічні карти в масштабі 1:10 000 відносяться до загальнодержавного топографічного картографування.

Фінансування топографо-геодезичних і картографічних робіт

Загальнодержавні топографо-геодезичні і картографічні роботи фінансуються за рахунок Державного бюджету (ЗУ «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», ст. 21). Але роботи із топографо-геодезичного і картографічного забезпечення містобудівної діяльності:

  • створення геодезичних та картографічних матеріалів і даних для планування території,
  • проектування, будівництво і реконструкції об‘єктів капітального будівництва,
  • створення інженерної та транспортної інфраструктури,
  • проведення необхідних для цього інженерних вишукань,
  • належать до топографо-геодезичних і картографічних робіт спеціального призначення.

Фінансування спеціальних топографо-геодезичних і картографічних робіт, що виконуються за рішенням місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, провадиться відповідно за рахунок місцевих бюджетів. Інші замовники здійснюють фінансування цих робіт за власний рахунок відповідно до укладених договорів.

Законом 1657-IX, від 15.07.2021 внесені доповнення до 13 ст ЗУ «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», ст.21, в яких зазначено, що роботи із топографо-геодезичного і картографічного забезпечення містобудівної діяльності не потребують отримання замовниками та/або виконавцями таких робіт дозволу органів виконавчої влади та/або місцевого самоврядування на їх проведення і матеріали, складені за результатами виконання робіт із топографо-геодезичного і картографічного забезпечення містобудівної діяльності, не підлягають погодженню органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, затверджуються замовниками таких робіт та включаються до складу геопросторових даних містобудівного кадастру.

Проблема розроблення КППРТГ є багатоаспектною. Однією з цих проблем є зосередження уваги на пошуку джерел фінансування за умов постійного дефіциту місцевих бюджетів. За законом джерелами фінансування розроблення, оновлення, внесення змін до містобудівної документації на місцевому рівні можуть бути кошти відповідних місцевих бюджетів ( в тому числі отримані шляхом субвенції з державного бюджету) та/або кошти міжнародної технічної та/або фінансової допомоги, у тому числі у вигляді грантів.

Деякі питання надання субвенції

В Постанові КМУ від 28.07.2021р. № 853 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на розроблення КППРТТГ» визначені порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на розроблення КППРТТГ. Однією з умов надання субвенції є «наявність актуалізованої картографічної основи в цифровій формі у державній геодезичній системі координат УСК-2000 для розроблення комплексного плану згідно із завданням на його розроблення».

Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад подають облдержадміністраціям заяви про надання субвенції, в яких, окрім іншого, вже мають бути зазначеними:

  • вартість послуг з розроблення комплексного плану;
  • строк його розроблення;
  • інформація щодо наявності актуалізованої картографічної основи в цифровій формі у державній геодезичній системі координат УСК-2000 для розроблення комплексного плану.

Таким чином, розробка та затвердження завдання на розроблення комплексного плану та виготовлення актуалізованої картографічної основи передують заяві на отримання субвенції.

Важливо врахувати, що надання субвенції не передбачає виділення додаткових коштів на замовлення і виготовлення необхідної топографічної основи для розроблення КППРТТГ.

Петраковська Ольга, завідувач кафедри землеустрою та кадастру КНУБА

Роз'яснення надано в рамках реалізації проекту «Підтримка громад в управлінні землями», що реалізується ГС «УкрГео» за підтримки Програми USAID з аграрного і сільського розвитку (АГРО).

Довідково: Діяльність стала можлива завдяки підтримці американського народа, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) у рамках програми USAID з аграрного і сільського розвитку (АГРО), яка виконується компанією Chemonics International. Думка авторів не обов'язково є офіційною точкою зору USAID чи уряду США.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...