4000 км якісних автошляхів у 2018 - щороку уряд вдвічі збільшує обсяг ремонтів доріг в Україні
2017 рік і ще не завершений 2018-тий. Але статистика вже свідчить, що в межах Харківської області обсяг відремонтованих доріг за один ремонтний сезон вже збільшився вдвічі.
Як міняються дороги?
Минулоріч у регіоні відновили понад 116 км автошляхів державного значення і 15 км місцевого. У цьому році у планах загальна цифра – 213 км полотна.
Така ж тенденція спостерігається і в цілому по Україні. Уряд запустив у дію у 2016 році масштабну програму з відновлення вітчизняних доріг: 2016 рік – 900 км, 2017 – більше 2100 км, 2018 – 4000 км.
Володимир Гройсман, Прем’єр-міністр України:
Наша стретегія полягає в наступному: за п'ять років ми повинні з'єднати всі обласні центри якісними дорогами. Другий пріоритет – дороги "Т", які з'єднують райцентри. Їх теж треба реконструювати. У цьому році ми виділили на державний Дорожній фонд та дорожні проекти 47,7 млрд грн. У 2019 ми подали 56 млрд.
На Харківщині до кінця ремонтно-будівельного сезону в 2018 році мають фінішувати поточні середні ремонти на ділянках одразу за 5 напрямками:
- траса М-03 Київ – Харків – Довжанський
- траса Н-26 Чугуїв – Мілове
- траса М-18 Харків – Сімферополь – Алушта – Ялта
- траса Р-51 Мерефа – Лозова – Павлоград
- траса Р-46 Харків – Охтирка
Більше того трасу Харків – Охтирка на початку жовтня здали в експлуатацію. У межах Харківської області вона зроблена на 100%.
Євген Зражевець, начальник Служби автомобільнх доріг у Харківській області:
Ця дорога була внесена в план і саме за планом цього року в повному обсязі був виконаний весь комплекс робіт. А це 81,7 км. Дорога зроблена в повному конструктиві. Була оновлена та регенерована основа там де потрібно. Ця дорога буде гарантовано стояти 12 років.
А трасу Чугуїв – Мілове вже відновили до Куп’янська. У 2019 році лишиться наростити останній шар асфальту.
Сергій Пляка, 1-й заступник начальника Служби автомобільних доріг Харківської області:
70 км ми маємо зараз нового покриття. Ми в цьому році ще не зупіняємося, тому що є ще дуже важлива ділянка зруйнована - від Куп'янська в бік кордону з Луганською областю. Трасу ремонтують ділянкамі, щоб зробити її максимально проїздною на всій протяжності. Цьогоріч відремонтувалі 70 км від дороги Київ – Харків - Довжаснькій до Куп'янська, та перші кілометри заасфальтувалі в самому райцентрі. Постанова Кабінету міністрів передбачає на цей рік на поточний і середній ремонти 215 млн грн. Це виконано.
Що було і як буде?
Кабінет Міністрів поставив за мету протягом 5 років відновити українські обласні дороги. Задача тим більш складна, що в 2016 році країна прийшла до шокуючої позначки 90% всіх автошляхів зруйновані та аварійні. Їх не ремонтували або робили ремонт, який сходив навесні зі снігом.
Для реалізації масштабного плану уряд запровадив кілька системних змін в автодорожній сфері.
Це пряме фінансування місцевих автошляхів через Дорожній фонд, і відповідальність Укравтодору за дороги держзначення.
Збільшення фінансування - усього на відновлення та будівництво уряд спрямував 46 млрд грн, із яких 11,5 пішли на регіони.
Прозорість бюджетних витрат суворо контролюється завдяки системі Прозоро. Також Прем’єр-міністр України звернувся до правоохоронних органів для недопущення корупції.
Контроль за якістю ремонту. Він передбачає фінансову відповідальність підрядника за його роботу, не пересічні українці будуть платити за усунення виявлених недоліків, а фірма. Окрім того гарантію на свої роботи підрядник буде давати більшу, відповідно 5 і 10 років на поточний і капремонти.
Посилення стандартів якості. Легендарний і раніше вимушений ямковий ремонт іде в минуле.
Славомир Новак, голова "Укравтодору":
Ми відходимо від ямкового ремонту. Через п'ять років держава буде готове забути про ямковий ремонт на основних магістралях. Це буде, як у більшості європейських країн
В Україні протягом 10 років не проводилися капремонти автошляхів, а в 2018-му уряд запроваджує європейський підхід до розвитку мережі – дороги будують за маршрутним принципом, як GO Highway у Хмельницькій області. І, напевне, уперше українці відчувають стратегічний підхід до будівництва – у планах профінансувати відновлення доріг протягом 2018 – 2022 років на суму 322 млрд грн. Це дасть змогу покращити, а місцями реанімувати стан доріг протяжністю 9100 км і збудувати та реконструювати 1000 км.
Статистика - кілометри та гроші
На теренах Харківської області найбільша регіональна мережа доріг в Україні. Її протяжність - 9 638 км. Цього року було відновлено 202 км доріг держзначення або ж 15 доріг. На ремонти витратили більше 2,5 млрд грн. До слова, в 2014 році на ремонт доріг Харківщини виділяли всього 134,2 млн грн і обсяг ремонтів був відповідно набагато менший.