У Лозівській міській територіальній громаді ухвалили рішення, яке має зменшити рівень шуму й підвищити безпеку мешканців.
7 жовтня виконавчий комітет Лозівської міської ради запровадив додаткові обмеження для мототранспорту на період дії воєнного стану. Про це йдеться в повідомленні Лозівської міськради.
Відтепер з 22:00 до 08:00 години, а також під час сигналу «Повітряна тривога», у межах населених пунктів громади заборонено рух мотоциклів, моторолерів, скутерів та іншого мототранспорту, якщо вони:
- мають несправну систему випуску відпрацьованих газів;
- обладнані вихлопною системою без шумопоглинача;
- мають модифіковану конструкцію, що перевищує допустимі норми шуму.
Такі обмеження покликані забезпечити нічну тишу й спокій, а також уникнути ситуацій, коли звук потужного мотора нагадує шум ворожого дрона та дезорієнтує людей під час повітряної тривоги.
Рішення стало частиною ширшої програми з підвищення безпеки руху у громаді: посилюється робота з порушниками ПДР, оновлюється розмітка, дорожні знаки, визначаються місця встановлення «лежачих поліцейських».
Подібна практика: Богодухівська громада
Схожі кроки вже зробила й Богодухівська громада. Тут також, на період воєнного стану, введено обмеження на використання транспорту та джерел надмірного шуму.
Згідно з рішенням міської ради, заборонено рух автомобілів і мотоциклів із гучними або модифікованими вихлопними системами, проведення мотопробігів, групових заїздів на скутерах і квадроциклах, а також трансляцію гучної музики чи іншого розважального аудіо-відеоконтенту в громадських місцях.
Мешканців громади закликали з розумінням поставитися до цих рішень, адже мета — комфорт і безпека кожного.
Ще до початку повномасштабного вторгнення, в 2016 році, подібні ініціативи розглядалися в Харкові. Але тоді не йшлося про нічні обмеження, а тотальну заборону мототранспорту на окремих вулицях. Зокрема навколо готелю Інтурист, де мешкав тодішній мер Геннадій Кернес Тоді міська влада пропонувала низку обмежень для мотоциклістів, пояснюючи це турботою про мешканців. У міськраді аргументували: вуличні гонки на центральних проспектах та нічний рев двигунів створюють небезпеку для пішоходів і позбавляють жителів спокою.
Серед пропозицій були заборона проїзду байків по головних магістралях — проспектах Науки, Льва Ландау, Гагаріна, вулицях Сумській, Пушкінській, Клочківській, Героїв Праці та площі Свободи. Також планували перевіряти використання несертифікованих деталей, зокрема прямоточних глушників.
Однак тоді ініціатива викликала значний резонанс у міському середовищі. Частина депутатів та громадських активістів вважали, що подібні заборони обмежують право на пересування громадян.
Мотоциклісти також висловлювали невдоволення, вважаючи, що влада ставиться до всіх байкерів однаково, не розділяючи порушників і тих, хто користується технічно справними та тихими мотоциклами. Тоді в центрі Харкова навіть проходили пікети на підтримку збереження права на рух.
Сьогодні, в умовах воєнного стану, питання тиші та безпеки набули нового значення. У Лозовій та Богодухові це стало частиною системного підходу до безпеки — не лише дорожньої, а й психологічної. Адже не секрет, що багато хто реагує на наближення мотоцикла як на наближення дрона. Зменшення шуму, нічна тиша, відсутність звуків, схожих на ворожі дрони, — усе це елементи повсякденного спокою, який сьогодні для українців є не розкішшю, а необхідністю.