Це перша у світі виставка, яка поєднує роботи двох найвпливовіших сучасних фотографів зі Сходу та Заходу у безпосередньому художньому діалозі. Попри тематичну й візуальну спільність, до цього часу Тільманс і Михайлов перетиналися лише на групових виставках, але ніколи не мали художньої розмови один на один. «Парне катання» — рідкісна можливість дослідити їхню мистецьку спорідненість, простежити зв’язки в концептуальному вимірі, ключових мотивах творчості і художньої мови, виходячи за межі географії, політичного і культурного контексту.

Ця виставка буде представлена платформою RIBBON International в ЄрміловЦентрі у Харкові. Вона ознаменує собою важливий момент для міста та української мистецької спільноти загалом. Харків має багату фотографічну спадщину і є батьківщиною Харківської школи фотографії, тож місто стане важливим фоном для виставки, яка глибоко зачіпає саму природу фотографії. Михайлов і Тільманс кожен у свій спосіб розширювали межі цього медіуму: Михайлов — через експериментальні маніпуляції та гостру соціальну критику, Тільманс — через інноваційні підходи до друку і поліграфії, інсталяції та абстракції. У «Парному катанні» будуть представлені найбільш значущі роботи обох митців; кожну з цих робіт було ретельно відібрано, щоб підкреслити, як Тільманс і Михайлов говорять про минуле, теперішнє і майбутнє фотографії.

Назва виставки, запозичена у фігуристів, що рухаються в унісон, є влучною метафорою для двох митців, які, незважаючи на те, що виросли у дуже різних політичних, культурних та мистецьких середовищах, розмовляють напрочуд схожою мовою фотографії. Обидва митці фіксують у своїх об’єктивах крихкість, стійкість і гумор, що притаманні стaну людини, а також вразливість тіла та поняття обмежень — політичних, соціальних чи особистих. Виставка пропонує інтимний і широкий діалог між двома митцями, чиї роботи демонструють захоплення величчю повсякденності та красою в простоті, і водночас безстрашно звертаються до ширших соціально-політичних підводних течій, і візуальні мотиви яких перегукуються між собою.

На виставці будуть представлені, серед інших, новаторські роботи Михайлова «Вчорашній бутерброд» (кінець 1960-х – початок 1970-х), «Історія хвороби» (1997–1998) та «Щоденник» (кінець 1960-х – дотепер), а також знамениті роботи Тільманса Tukan (2010), Nite Queen (2013), Frank, in the shower (2015). Одне з разючих зіставлень на виставці — пронизливі зображення Криму, зроблені Михайловим, і The State We’re In Тільманса. Обидві ці колекції використовують морські пейзажі як політичний коментар для дослідження понять переміщення та приналежності, а також пошуку дому, ідентичності та мінливих кордонів.

Кураторки виставки — Марія Іссерліс і Тетяна Кочубінська. Виставка «Парне катання» висвітлює спільні мистецькі відчуття, а також ставить глибші питання про фотографію як медіум — її здатність документувати, абстрагувати та викликати емоції. У часи мінливих політичних і культурних ландшафтів ця виставка видається особливо актуальною. Вона пропонує простір для роздумів про історію, ідентичність та універсальну потребу в підтримці соціальних зв’язків, людяності та солідарності.